مشاوره برخط، خدمت نوین مرکز مشاوره و درمان دانشگاه بیرجند در ایام کرونایی
به گزارش روابط عمومی و اطلاعرسانی دانشگاه بیرجند، دکتر میترا راستگومقدم مسئول مرکز مشاوره و درمان دانشگاه ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین دانشگاه در توسعه و بروزرسانی سامانه آموزش الکترونیکی دانشگاه که بستر مناسبی را برای ارائه خدمات غیرحضوری فراهم آورده است از توسعه فعالیتهای مرکز مشاوره با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و راهاندازی ارائه خدمات برخط مشاوره ای ـ مددکاری با همیاری خوب همکاران مرکز مشاوره و درمان و بهرهگیری از این سامانه خبرداد.
دکتر راستگومقدم با اشاره به امکان استفاده دانشجویان و کارکنان دانشگاه از خدمات مشاوره «آنلاین» و « تلفنی» گفت: متقاضیان اینگونه از خدمات میتوانند همهروزه در ساعات اداری با شماره تلفن پذیرش مرکز مشاوره و درمان (31025311ـ056 - 09015517067 ) تماس گرفته و ساعتی را جهت مشاوره آنلاین یا تلفنی، با مشاوران مرکز هماهنگ کنند.
وی همچنین از فعال شدن خدمات غیرحضوری مددکاری گفت و افزود: افراد متقاضی خدمات مددکاری میتوانند در ساعات اداری و یا در صورت ضرورت در ساعات غیراداری (از ساعت 15 تا 22) با شماره همراه 0902006266 تماس گرفته و یا از طریق شماره تلفن پذیرش مرکز برای جلسه آنلاین مددکاری وقت بگیرند.
رئیس مرکز مشاوره و درمان اظهار داشت: راه اندازی مرکز برخط مشاوره دانشگاه بیرجند در سامانه آموزش الکترونیکی اقدامی اساسی بوده است که علاوه بر امکان ارائه خدمات فردی مشاوره و مددکاری، فرصت مشاورههای گروهی، برگزاری کارگاههای مجازی و همچنین بارگذاری مطالب آموزشی را فراهم ساخته است .
وی در این رابطه از بارگذاری محتواهای آموزشی با موضوعات مختلف از جمله موفقیت تحصیلی ، مقابله با استرس، روابط بین فردی، خود مراقبتی و سلامت روان و..... در مرکز برخط مشاوره خبرداد که می توان با ورود به سامانه (LMS) این مطالب را مشاهده کرد.
دکتر راستگومقدم در پایان نسبت به تداوم خدمات غیرحضوری به موازات خدمات حضوری، برای بعد از ایام کرونا نیز اظهار امیدواری کرد.
همکاری با استانداری خراسان جنوبی، صدا و سیما و برگزاری مسابقه ایام کرونایی در جهت مقابله با شرایط روانی منفی در ایام کرونا از دیگر اقدامات مرکز مشاوره دانشگاه بیرجند بوده است