برگزاری ویژه برنامه روز جهانی خاک در شبکه تلویزیونی خاوران با حضور عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند

۲۶ آذر ۱۳۹۸ | ۱۱:۴۱ کد : ۶۰۷۲ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۲۲۳
عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند در ویژه برنامه شبکه تلویزیونی خاوران گفت: با توجه به شرایط اقلیمی استان و مقدار پایین مواد آلی در خاک‌های استان، حفظ پوشش گیاهی، جلوگیری از سوزاندن بقایای گیاهی، شخم در خلاف جهت شیب و برگرداندن مواد آلی به خاک نقش مهمی در کاهش هدر رفت خاک بوسیله فرسایش دارد. 
برگزاری ویژه برنامه روز جهانی خاک در شبکه تلویزیونی خاوران با حضور عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عموی دانشگاه بیرجند، دکتر فرهاد آذرمی عضو هیئت علمی گروه علوم و مهندسی خاک دانشگاه بیرجند با اشاره به اهمیت و جایگاه خاک از جنبه‌های مختلف از جمله کشاورزی و تولید غذای انسان، از فرسایش و شوری به‌عنوان مهمترین عوامل تهدید کننده منابع خاک استان نام برد. 
عضو هیأت علمی گروه علوم و مهندسی خاک دانشگاه بیرجند افزود: با توجه به شرایط اقلیمی استان و مقدار پایین مواد آلی در خاک‌های استان، حفظ پوشش گیاهی، جلوگیری از سوزاندن بقایای گیاهی، شخم در خلاف جهت شیب و برگرداندن مواد آلی به خاک نقش مهمی در کاهش هدر رفت خاک بوسیله فرسایش دارد. 
وی همچنین با اشاره به مقدار کم نزولات جوی و تبخیر و تعرق زیاد در استان به عنوان مهمترین عوامل مؤثر بر ایجاد شوری در خاک، کشت گیاهان مقاوم، استفاده از آب‌های با کیفیت و روش‌های نوین آبیاری را از راهکارهای ضروری برای مقابله با افزایش شوری خاک‌ها عنوان کرد.

آخرین ویرایش۲۶ آذر ۱۳۹۸