به همت گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه بیرجند برگزار شد،

نشست روش‌های مشارکت مراکز علمی در توسعه و بهبود وضعیت استان

۲۵ آذر ۱۳۹۸ | ۱۲:۲۷ کد : ۶۰۳۷ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۲۴۵
نشست روش‌های مشارکت مراکز علمی در توسعه و بهبود وضعیت استان به همت گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه بیرجند چهارشنبه ۲۰ آذر در محل سالن بشارت برگزار شد.
نشست روش‌های مشارکت مراکز علمی در توسعه و بهبود وضعیت استان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، این نشست با حضور مدیران و نمایندگان بیش از 20 ارگان در محل سالن بشارت دانشگاه بیرجند برگزار شد.
دکتر حمیدرضا نجفی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند ضمن اشاره به  ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی استان از روش‌های بهره گیری از ظرفیتهای علمی در راستای رونق تولید و توسعه استان گفت.
دکتر نجفی در ادامه از امکانات و تجهیزات در اختیار دانشگاه بیرجند برای خدمات دهی به سایر سازمان‌هاو دستگاه ها گفت و بر اهمیت انتقال پیشنهادها و انتقادهای سازنده به دانشگاه تأکید کرد.
دکتر علی سعیدی مدیر کارآفرینی و ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه توضیحاتی در مورد دوره های فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در جامعه و صنعت، مشارکت صنایع و دستگاه های اجرایی در برگزاری دوره های مهارت افزایی دانشجویان، طرح تحول ارتباط دانشگاه ها با جامعه و صنعت و لزوم و راهکارهای افزایش پروژه های تحصیلات تکمیلی و قراردادهای خارجی دانشگاه در راستای ارتقا و بهبود حضور دانشگاه در جامعه و صنعت ارائه کرد.
دکتر علی زراعتکار مسئول راه‌اندازی شبکه آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه بیرجند نیز  ظرفیتهای علمی- آزمایشگاهی دانشگاه برای ارائه خدمات به جامعه را برشمرد و همکاری با دانشگاه در این زمینه توسط سازمانهای دولتی را خاطر نشان کرد.
در ادامه نشست، مدیران و نمایندگان سازمان‌ها و ارگان‌ها به ارائه پیشنهادها و راهکارهای خود پرداخته و تصمیماتی نیز به اجماع رسید. 
برگزاری این نشست به صورت فصلی یک بار، لزوم ارتباط سازمانها و ارگانهای دولتی با هم و هم افزایی دانشگاه ها، مشارکت در دوره های توانمند سازی توسط سازمان‌ها از مهمترین موارد مطرح شده در این نشست بود.

آخرین ویرایش۲۵ آذر ۱۳۹۸