افتتاح غرفه کتاب دانشگاه بیرجند در نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی

۰۳ آذر ۱۳۹۸ | ۱۱:۱۳ کد : ۵۴۹۸ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۹۴۲
غرفه کتاب دانشگاه بیرجند، همزمان با آغاز سیزدهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی افتتاح شد.
افتتاح غرفه کتاب دانشگاه بیرجند در نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، غرفه کتاب دانشگاه بیرجند به همت کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی و واحد انتشارات غرفه در نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی افتتاح شد. نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی سیصد و نود و نهمین نمایشگاه کتاب کشور و همچنین سیزدهمین نمایشگاه استانی کتاب است که با حضور علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی و جمع کثیری از اهل قلم و مسئولان استانی افتتاح شد.
دکتر مجید جامی‌الاحمدی رئیس کتابخانه مرکزی و انتشارات دانشگاه با بیان این خبر، گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه کتاب در وهله اول ارتقای سطح فرهنگی و سپس ارتقای سطح مطالعه جامعه است که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و با همکاری متولیان امر، اصحاب رسانه و همه کسانی که در این بخش فعالیت می‌­کنند، انتظار داریم به این اهداف برسیم.
وی ادامه داد: عوامل مختلفی در بهبود فرهنگ مطالعه مردم دخیل هستند که از آن جمله می توان به خانواده‌ها، جامعه، مدارس و شهرداری‌ها و حلقه تکمیل کننده آنبرگزاری این چنین نمایشگاه‌ها است.
دکتر جامی‌الاحمدی افزود: نمایشگاه فرصت مناسبی برای فروش کتاب توسط ناشرین و فروشندگان است و باعث می‌­شود ناشران کمتر برخوردار بتوانند کتاب‌های خود را معرفی کنند و از موج ایجاد شده در این راستا بهره ببرند و از آنجا که همه مردم بیرجند و خراسان چنوبی توانایی شرکت در نمایشگاه کتاب تهران را ندارند برگزاری نمایشگاه کتاب استان فرصت مغتنمی برای مردم فرهیخته استان است تا بتوانند نسبت به شناخت و خرید کتاب‌ها اقدام کنند.
وی در ادامه گفت: اولین نمایشگاه اسناد تحت عنوان بیرجند در آیینه اسناد ( اسنادی از مدرسه شوکتیه ) در محل این غرفه برگزار شد که علاقه مندان به تاریخ و اسناد تاریخی می­توانند از این نمایشگاه دیدن فرمایند.
شایان ذکر است؛ اولین برنامه فرهنگی جنبی نمایشگاه کتاب استان نیز در قالب کافه کتاب توسط دانشگاه بیرجند با ارائه سخنرانی توسط دکتر مفید شاطری ، دکتر محمد بهنام فر و دکتر زهره علیزاده بیرجندی از اعضای هیأت علمی دانشگاه برگزار شد. 
نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی از 3الی 8 آذرماه جاری در محل نمایشگاه‌ بین المللی استان دایر است.

 

آخرین ویرایش۰۵ آذر ۱۳۹۸