توسعه تحصیلات تکمیلی و تحول دیجیتال؛ دانشگاه بیرجند در مسیر نوآوری آموزشی

به گزارش روابط عمومی و اطلاعرسانی دانشگاه بیرجند، دکتر محمدحسن سیاری، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند، در گفتوگوی خود با روابط عمومی دانشگاه، با اشاره به سند چشمانداز ۱۴۰۷ اظهار داشت: «در سالهای اخیر، دانشگاه بیرجند شاهد رشد چشمگیری در حوزه تحصیلات تکمیلی بوده است. بهویژه طی سه سال گذشته، این دانشگاه موفق به اخذ مجوز پذیرش دانشجو در ۱۲ رشتهـگرایش جدید در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۰ رشتهـگرایش جدید در مقطع دکتری شده است.»
گسترش رشتههای تحصیلات تکمیلی در افق ۱۴۰۷
وی افزود: «این روند نشاندهنده جایگاه علمی رو به ارتقای دانشگاه و اهتمام آن در گسترش مرزهای دانش و فراهمسازی فرصتهای متنوعتر برای ادامه تحصیل دانشجویان است. بازنگری و هدایت رشتههای دانشگاه بر مبنای اسناد بالادستی و در راستای حل مشکلات جامعه، تغییر و بهروزرسانی برنامههای درسی با رویکرد افزایش توان اشتغالپذیری دانشجویان و ایجاد نوآوری در روشهای آموزش از جمله اقدامات مهم این معاونت بوده است.»
تحول دیجیتال در خدمات آموزشی و جذب استعدادهای برتر
دکتر سیاری با اشاره به تحولات ساختاری در حوزه آموزش گفت: «در سالهای اخیر، ساختار آموزشی دانشگاه بیرجند دستخوش تغییرات و پیشرفتهای قابلتوجهی شده است. در حوزه تحصیلات تکمیلی، به منظور کاهش مراجعات حضوری و صرفهجویی در زمان دانشجویان، کلیه فرآیندهای آموزشی مربوط به دانشجویان این مقطع از طریق ایجاد زیرسیستم اختصاصی تحصیلات تکمیلی در سامانه جامع آموزشی دانشگاه، بهصورت الکترونیکی ساماندهی و اجرا میشود.»
وی ادامه داد: «این تحول، علاوه بر تسهیل امور اداری، گامی مؤثر در راستای هوشمندسازی خدمات آموزشی و ارتقای کیفیت پاسخگویی به نیازهای دانشجویان به شمار میرود. همچنین، تسهیل در شرایط پذیرش و جذب دانشجو و ایجاد دو طرح حمایتی شهید رئیسی و طرح دکتر گنجی، موجب رشد ۳.۵ برابری دانشجویان با رتبه زیر ۵۰۰۰ و جذب استعدادهای برتر توسط دانشگاه بیرجند شده است.»
معاون آموزشی دانشگاه بیرجند در پایان خاطرنشان کرد: «پیشرفت ساختار آموزشی در جهت ارتقای الکترونیکی کردن خدمات، که ارتباط تنگاتنگی با فناوری اطلاعات دارد، با تلاشهای فراوان همراه بوده و دانشگاه موفق به اخذ رتبه ۳ کشور در این حوزه شده است.»
نظر شما :