امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین دانشگاه بیرجند و مؤسسه زمین شناسی آکادمی علوم چین

۰۷ آذر ۱۴۰۲ | ۱۳:۱۴ کد : ۲۵۹۹۷ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۰۷۶
در راستای توسعه همکاری‌های علمی بین المللی، تفاهم‌نامه همکاری علمی بین دانشگاه بیرجند و مؤسسه زمین شناسی آکادمی علوم چین به امضاء روسای دو طرف رسید.
امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین دانشگاه بیرجند و مؤسسه زمین شناسی آکادمی علوم چین

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، تفاهم نامه همکاری دانشگاه بیرجند و موسسه زمین شناسی آکادمی علوم چین، روز سه‌شنبه 7 آذر 1402 به امضای دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند و رئیس موسسه زمین شناسی آکادمی علوم چین رسید.
به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در مراسم امضای این تفاهم نامه، دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند ضمن خیر مقدم به هیئت چینی، با برشمردن سیاست‌ها و رویکردهای بین المللی سازی دانشگاه بیرجند ابراز امیدواری کرد که امضای این تفاهم نامه بستری را برای همکاری‌های عملیاتی در حوزه های مختلف بین دو طرف ایجاد کند. همچنین در این مراسم، دکتر خطیب، استاد گروه زمین شناسی دانشگاه ضمن معرفی پروژه‌های تحقیقاتی مشترک در دست انجام، به ظرفیت های بسیار خوب این مؤسسه در حوزه امکانات آزمایشگاهی اشاره کرد و نتایج این تحقیقات را برای دانشگاه و منطقه مفید دانست. 
در ادامه، دکتر نویدی نیا، رئیس دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه نیز ضمن اشاره به حوزه‌های مختلف مورد علاقه دانشگاه برای همکاری های علمی با مؤسسه علوم چین ابراز امیدواری کرد که همکاری های متقابل افزایش یابد. 
در این دیدار پروفسور یانگ ضمن تشکر از پذیرایی صمیمانه دانشگاه بیرجند اعلام آمادگی کرد تا در زمینه توسعه همکاری‌های دو طرف در حوزه های مختلف پژوهشی و آموزشی از جمله پذیرش دانشجوی مشترک گام‌های عملیاتی توسط دو طرف برداشته شود.  
شایان ذکر است؛ مطالعات مشترک میدانی زمین شناسی با حضور تیم تحقیقاتی مشترک شامل 4 نفر از اساتید چینی و اساتید گروه زمین شناسی دانشگاه بیرجند به مدت حدود 20 روز در حال انجام است.

آخرین ویرایش۰۷ آذر ۱۴۰۲