دومین جلسه ستاد هماهنگی هفته پژوهش استان برگزار شد

۰۴ آذر ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۸ کد : ۲۵۹۲۱ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۹۸۶
دومین جلسه شورای سیاست گذاری هفته پژوهش و فناوری استان روز شنبه ۴ آذر در سالن شکوه شرق دانشگاه بیرجند برگزار گردید.
دومین جلسه ستاد هماهنگی هفته پژوهش استان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، جلسه ستاد هماهنگی هفته پژوهش استان  به منظور هماهنگی برگزاری برنامه های هفته پژوهش استان برگزار گردید. در این جلسه، دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند و دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری استان، دکتر ابوالفضل اکبرپور، معاون پژوهش، فناوری و نوآوری و دبیر جشنواره  برگزیدگان پژوهش و فناوری استان به قرائت دستور کارها پرداختند. دکتر لامعی در این نشست با برشمردن قابلیتهای پژوهشی دانشگاه‌های استان، گفت: دانشگاه بیرجند میزبان جلسه هفته پژوهش است و دبیری نمایشگاه قابلیت‌های پژوهشی استان نیز برعهده پارک علم و فناوری استان است. علاوه بر دانشگاه ها ظرفیتها و قابلیتهای فراوانی در دیگر دستگاه های اجرایی وجود دارد. وی با ابراز امیدواری از برگزاری نمایشگاه فاخر توانمندی‌های پژوهشی استان تأکید کرد: قابلیتهای بسیج و معاونت علمی و پژوهشی این نهاد نیز بر غنای این نمایشگاه خواهد افزود.
وی افزود: نظام جمهوری اسلامی بدنبال ایجاد نظام حکمرانی علمی است، در بیانیه گام دوم انقلاب به سه کلید واژه "جوان، امید و علم و فناوری" بیشترین تأکید صورت گرفته است.
در این نشست، اولین موضوع بحث تصویب شاخص‌های ارزیابی دبیران جشنواره‌های هفته پژوهش و فناوری بود که امسال علاوه بر موارد سال‌های قبلی، انتخاب خیرین حوزه پژوهش و آموزش، انتخاب کشاورزان و تولید کنندگان محصولات کشاورزی، صنعتگران و صنایع تولیدی استان ، کارآفرینان برگزیده و بانوان فعال در اشتغال و کارآفرینی اضافه گردیده است. شاخص‌های اعلامی توسط دکتر اکبرپور و خانم دکتر سیادت جو، مدیرکل دفتر برنامه ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری و نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مطرح و مصوب گردید. در ادامه در خصوص زمان برگزاری جلسه هفته پژوهش استانی پیشنهاداتی ارائه گردید .
در ادامه دکتر مجیدی، رئیس پارک علم و فناوری استان درخصوص اقدامات انجام گرفته در زمینه برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش گزارشی ارائه کرد.
طبق برنامه ریزی انجام گرفته افتتاحیه نمایشگاه با حضور یکی از مقامات کشوری روز شنبه 11 آذر ماه برگزار خواهد شد و نمایشگاه در روزهای 12 تا 15 آذر در محل سالن امید دانشگاه بیرجند برقرار خواهد بود. در انتها دکتر سیادت جو مدیرکل  دفتر برنامه ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری ضمن تشکر از حضور مسئولین و میزبانی دانشگاه بیرجند، بر حضور موثر و فعال همه مجموعه ها در نمایشگاه هفته پژوهش استان تأکید کرد و آن را ابزاری مناسب برای معرفی ظرفیت های استانی دانست.

آخرین ویرایش۰۴ آذر ۱۴۰۲