همزمان با سراسر کشور؛

نشست سراسری ۳۰ هزار نفری جبهه علمی و فرهنگی بسیج اساتید کشور در دانشگاه بیرجند برگزار شد

۳۰ آبان ۱۴۰۲ | ۱۳:۳۷ کد : ۲۵۸۷۶ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۲۱۳۶
نشست سراسری ۳۰ هزار نفری جبهه علمی و فرهنگی بسیج اساتید کشور روز سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ همزمان با سراسر کشور در تالار ولایت دانشگاه برگزار شد.
نشست سراسری ۳۰ هزار نفری جبهه علمی و فرهنگی بسیج اساتید کشور در دانشگاه بیرجند برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، شست سراسری 30 هزار نفری جبهه علمی و فرهنگی بسیج اساتید کشور که با حضور جمع کثیری از اساتید بسیجی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان خراسان جنوبی برگزار شد، دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه با اشاره به پیشینه تشکیل نهاد مقدس بسیج  و ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس، گفت: ددر آن ایام روح صداقت، صمیمیت و خلوص بر بسیج و بسیجیان سایه افکنده بود.

بسیج اندیشه‌ای جهانی است 
رئیس دانشگاه بیرجند، یادآور شد؛ بسیج در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی ایفای نقش کرده است و بیشترین شهدای دفاع مقدس اختصاص به بسیج دارد. وی ادامه داد:  بسیج دارای قابلیت‌هایی است که می‌تواند در عرصه‌های مختلف فکری، فرهنگی و علمی به عنوان مبنا و معیار سنجش قرار گیرد . بسیج اندیشه‌ای جهانی است، بسیاری از کشورها با افتخار از بسیج الگو گرفتند که از آن جمله حشدالشعبی عراق، حزب الله لبنان و در سوریه و در دیگر کشورها همه الگویی از بسیج  هستند.
وی افزود: بسیج در دو جبهه نظامی و دفاع از کیان جمهوری اسلامی و جهاد علمی حرکت می‌کند و آنچه که مطالبه حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) و همه دولت مردان است ورود بسیج به جهاد علمی است.
وی هچنین اعلام کرد: هنگامی که مدل‌های توسعه‌ی کشورها را مرور می‌کنیم، در برهه و دوره‌ای کشور‌هایی که دارای ذخایر نفت و گاز بودن به عنوان کشور‌های ثروتمند تلقی می‌شدند اما امروزه کشورهایی که دارای فناوری باشند به عنوان کشور مقتدر مطرح می‌شوند. یکی از مطالباتی رهبر معظم انقلاب اسلامی از جامعه دانشگاهی احیا تمدن اسلامی ایرانی است و بدون شک این تمدن در سایه علم گرایی و به تعبیری دیگر تقوا ایجاد می‌شود. اتاق‌های نظرپردازی یا آینده‌پژوهی و برخی از نظریه پردازان می‌گویند تمدن غرب رو به افول است و در آینده نزدیک در کمتر از پنجاه سال ما شاهد شکل‌گیری تمدن اسلامی ایرانی باشیم . در این مسیر  علیرغم دشمنان جمهوری اسلامی، رقبای زیادی مانند کشورهای عربستان سعودی،  ترکیه،  کره جنوبی،  چین و ... همه به دنبال تمدن سازی هستند که امیدواریم در سایه پروش اساتید و عالمان ربانی شاهد احیاء تمدن اسلامی به رهبری جمهوری اسلامی باشیم. این مهم با تفکر بسیجی و رویکرد جهادی تحقق خواهد یافت.
در ادامه این مراسم، دکتر سیدجواد حسینی‌واشان، رئیس بسیج اساتید استان خراسان جنوبی، با تبریک فرارسیدن هفته بسیج، گفت: امروز در شرایطی قرار درایم که تمام جبهه کفر متحد شده‌اند و در برابر یک نقطه بسیار محدود از نظر وسعت و متراکم ترین نقطه از لحاظ جمعیتی در حال جنگ هستند که به حمدالله غزه مظلوم توانسته  است به خوبی بدرخشد. در جهان و کشورهای مختلف اروپایی و آمریکا و ... نیز شاهد هستیم که برای اولین‌بار تظاهرات‌های چند صد هزار نفری یا میلیونی در حمایت از غزه برپا میشود این موضوع نشان دهنده آن است که جبهه مقاومت در عین مظلومیت توانسته نگاه و اندیشه خود را به تمام جهان صادر کند.
وی بیان کرد: نشست امروز با عنوان ، نشست 30 هزار نفری بسیج اساتید همزمان در 300 نقطه کشور برگزار می شود که در استان خراسان جنوبی در تالار ولایت دانشگاه بیرجند و شهرستان طبس به طور همزمان در حال برگزار است.
وی با برشمردن اقدامات بسیج اساتید در خراسان جنوبی، اعلام کرد: در سال جاری بیش از 100 کارگاه و دوره های جهاد تبیین و دوره‌های روشنگری با حضو اساتید بسیجی به عنوان شرکت کننده یا مدرس برگزار شده است.
هچنین اساتید بسیجی در برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی مدارس و دانشگاه ها، صدا و سیما و مساجد هم نقش پررنگی داشته‌اند. وی افزود: از دیگر اقدامات انجام شده تهیه بسته های سیاستی توسط اساتید بسیجی برای ارتقا نظام حکمرانی است. که  بدین منظور در سطح استان چهار بسته سیاستی در حوزه محصولات مزیت درا کشاورزی استان ، گوهر سنگ، فرآوری زرشک و بسته سیاستی جایگاه بانوان در اسناد بالا دستی به همت بسیج اساتید استان تهیه شد و در اختیار سازمان بسیج اساتید کشور جهت ارسال به وزارتخانه ها قرار گرفته است.
وی اعلام کرد: سالهای گذشته نیز استان ما در تهیه بسته‌های سیاستی مقام های اول و دوم را کسب کرده است. از دیگر فعالیت های معاونت امور بانوان بسیج اساتید  راه اندازی مجله علمی پژوهشی در حوزه بانون و خانواده است. همچنین کرسی‌های آزاداندیشی و علمی ترویجی در سطح استان برگزار شد که دانشگاه بیرجند از این نظر جزو سه دانشگاه ملی برتر در این حوزه شناخته شد. وی به همکاری های بسیار خوب با دستگاه های اجرایی اشاره کرد و گفت: تفاهم نامه های مختلف با دستگاه های اجرایی، بنیاد ملی نخبگان، بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس و ... در جهت انجام  فعالیت‌های آموزشی تبیینی و فرهنگی منعقد شده که اساتید محترم بسیجی در این زمینه می‌توانند با سازمان بسیج اساتید همکاری فعالانه‌ای داشته باشند.  وی در پایان سخنانش از تمامی اساتید بسیجی دعوت کرد تا در جشنواره شهید رجایی شرکت نمایند.
در ادامه حضار از طریق ویدئو کنفرانس در نشست سی هزار نفری بسیج اساتید کشور شرکت کردند.

آخرین ویرایش۳۰ آبان ۱۴۰۲