دیدار رئیس دانشگاه بیرجند با معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان

۰۴ آبان ۱۴۰۲ | ۱۵:۲۲ کد : ۲۵۵۲۱ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۱۲۵
دیدار دکتر لامعی، رئیس دانشگاه بیرجند با دکتر داداش‌پور، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان به منظور پیگیری درخواست‌های حوزه دانشجویی و دریافت امکانات و تجهیزات رفاهی ، تفریحی و ورزشی روز چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ در سازمان امور دانشجویان برگزار شد.
دیدار رئیس دانشگاه بیرجند با معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر لامعی، رئیس دانشگاه بیرجند در سفر کاری به تهران با دکتر داداش‌‌پور، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان دیدار کرد.
دکتر لامعی با اشاره به اینکه دیدار با معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان به‌صورت دوره‌ای برگزار می‌شود، گفت: در این دیدار، مسائلی از جمله پیگیری درخواست‌های حوزه دانشجویی، دانشجویان بین الملل و جذب امکانات رفاهی، تفریحی و ورزشی مطرح گردید. در ادامه، دکتر لامعی، گفت: پس از طرح موضوع امکانات و تجهیزات مورد نیاز دانشگاه، دستور لازم از سوی دکتر داداش‌پور، برای تجهیز خوابگاه شهید خدری دانشجویان بین الملل صادر گردید.
وی افزود: همچنین یکی از دیگر درخواست‌های دانشگاه بیرجند در این نشست تأسیس مرکز آموزش زبان فارسی برای غیر فارسی زبانان(آزفا) بود. پس از توضیحات رئیس دانشگاه بر لزوم ایجاد این مرکز، دکتر داداش‌پور نیز قول مساعد برای ایجاد و تأسیس این مرکز را در آینده نزدیک داد. با ایجاد این مرکز زمینه لازم برای جذب دانشجویان بین الملل از کشورهای مختلف ایجاد خواهد شد. لازم به توضیح است که در سال جاری 185 دانشجو از کشور افغانستان برای تحصیل در دانشگاه بیرجند ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد تاکنون 120 دانشجو  ویزا دریافت کرده‌اند.
رئیس دانشگاه با تأکید بر سیاست‌های راهبردی دانشگاه و جذب دانشجویان بین الملل، گفت: یکی از سیاست‌های راهبردی مدیریت دانشگاه، تبدیل دانشگاه بیرجند به دانشگاه بین المللی در شرق کشور است.
شایان ذکر است؛ دکتر لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند و نماینده مقام عالی وزارت در استان، که با هدف شرکت در جلسه پدافند غیرعامل کشور در وزارت علوم و شرکت در جلسه کمیسیون فرعی حقوقی و قضائی هیأت دولت به تهران سفر کرده بود، علاوه بر حضور در نهاد ریاست جمهوری و سازمان برنامه و بودجه، دیدارها و ملاقات‌های جداگانه‌ای را برای پیشبرد اهداف دانشگاه انجام داد.

آخرین ویرایش۰۴ آبان ۱۴۰۲