با حضور پرشور دانشگاهیان دانشگاه بیرجند برگزار شد؛

اجتماع با شکوه مردمی در حمایت و مطالبه قانون عفاف و حجاب

۲۱ تیر ۱۴۰۲ | ۱۳:۱۶ کد : ۲۴۵۷۰ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۲۴۴۱
اجتماع باشکوه مردمی در حمایت و مطالبه قانون عفاف و حجاب با حضور پرشور جمعی از اعضای هیأت علمی، کارمندان، دانشجویان و مدیران، صبح امروز چهارشنبه ۲۱ تیرماه همزمان با روز عفاف و حجاب در میدان ابوذر بیرجند برگزار شد.
اجتماع با شکوه مردمی در حمایت و مطالبه قانون عفاف و حجاب

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، اجتماع با شکوه مردمی در حمایت و مطالبه قانون عفاف و حجاب روز چهارشنبه 21 تیر 1402 با حضور مردم بیرجند در میدان ابوذر برگزار شد. در این مراسم که دانشگاهیان دانشگاه بیرجند حضور پرشوری داشتند علاوه بر اجرای برنامه های متنوع، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز و والامقام به ویژه شهدای عزیز عفاف و حجاب در حمایت و مطالبه قانون عفاف و حجاب تأکید کردند.
این اجتماع باشکوه مردمی در مرکز استان توسط ستاد مردمی تجمع عفاف و حجاب خراسان جنوبی و در دیگر استانهای کشور، در حمایت و مطالبه قانون عفاف و حجاب برگزار می‌شود.
مردان و زنان با ایمان ایران عزیز، در ۲۱ تیر سال ۱۳۱۴ با شهامت و با غیرت در اعتراض به کشف حجاب رضاخانی در مسجد جامع گوهرشاد به رهبری علامه بهلول گنابادی تحصن کردند و در مقابل ظلمی که بر زنان پاکدامن ایران وعزت و عظمت و جایگاه ارزشمند زنان در اندیشه والای اسلامی تحمیل می‌شد ایستادگی نموده و با نثار خون خویش، این روز را در تاریخ ایران اسلامی جاودانه نمودند. این روز بدین مناسبت در تقویم کشورمان به روز عفاف و حجاب نامگذاری شد.

آخرین ویرایش۲۱ تیر ۱۴۰۲