دانشجوی دانشگاه بیرجند تندیس ملی فداکاری را دریافت کرد

۰۹ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۶ کد : ۲۴۱۸۳ اخبار برگزیده اخبار دانشکده‌ها
تعداد بازدید:۲۹۶۵
مراسم اختتامیه دوازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران، دوشنبه ۸ خردادماه ۱۴۰۲ در تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران و با حضور جمعی از دانشجویان، اساتید و مسئولان برگزار شد. حسین کهن‌سال فخرداوودی، دانشجوی دکتری زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بیرجند در این مراسم تندیس ملی فداکاری را دریافت کرد.
دانشجوی دانشگاه بیرجند تندیس ملی فداکاری را دریافت کرد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، مراسم اختتامیه دوازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران با تقدیر از ۴۲ مصداق فداکاری شامل ۹ زن، ۲۶ مرد و ۷ گروه فداکار دانشجویی و غیردانشجویی برگزار شد. حسین کهن‌سال فخرداوودی، دانشجوی دکتری زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بیرجند از برگزیدگان این مراسم بود. کمک به بیماران کرونایی در اوج کرونا، حضور در جبهه مقاومت، چندین فقره اهدای خون، اهدای پلاکت، فعالیت های جهادی و ... از جمله فعالیت های این دانشجوی فداکار بوده است.
بر اساس آیین‌نامه این رویداد ملی فرهنگی، حضور داوطلبانه در دفاع از کشور؛ انقلاب اسلامی و حریم اهل‌بیت (ع)؛ ارائه خدمات پیشگیرانه و امدادرسانی داوطلبانه در حوادث و رخ‌دادهای طبیعی یا غیرمترقبه؛ انجام فعالیت‌های داوطلبانه در امور خیریه؛ تأمین اعضای حیاتی بیماران نیازمند از طریق اهدای خون و عضو؛ مشارکت داوطلبانه در سازندگی، آبادانی و محرومیت‌زدایی کشور؛ انجام فعالیت‌های داوطلبانه در حوزه‌های سلامت و توانبخشی و انجام فعالیت‌های داوطلبانه در زمینه حفاظت از محیط زیست، از مصادیق هفت‌گانه فداکاری تعریف شده است.
این مراسم با مشارکت و همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ سازمان جهاددانشگاهی تهران؛ دانشگاه آزاد اسلامی؛ سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر؛ سازمان نظام پزشکی، سازمان بهزیستی کشور؛ سازمان انتقال خون ایران؛ کمیته امداد امام خمینی (ره)؛ سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی؛ دانشگاه علم و فرهنگ و جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران برگزار شد.

آخرین ویرایش۰۹ خرداد ۱۴۰۲