برگزاری اردوی فعالین فرهنگی و مذهبی وفاق

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۷:۳۱ کد : ۲۳۹۹۴ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۰۱۸
اردوی فعالین فرهنگی و مذهبی وفاق مرحله دانشگاهی طرح حامیم ۲ دانشگاه بیرجند با حضور ۱۰۰ دانشجوی دختر روز سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ در باغ امیریه برگزار شد.
برگزاری اردوی فعالین فرهنگی و مذهبی وفاق

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، این اردوی فرهنگی و مذهبی با حضور 100 دانشجوی دختر با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین جعفری، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی، مسئول تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی و همچنین گعده معرفتی با حضور طاهره روستا و شهربانو امیرابادیزاده به مدت یک روز برگزار شد.

گفتمان سازی عدالت، وظیفه قشر جوان است
حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه گفتمان سازی عدالت، وظیفه قشر جوان است، گفت: امروز موظف هستیم که نظام اندیشه مقام معظم رهبری را درک کنیم و در دانشگاه گسترش دهیم و نظام عادلانه زمانی اجرا می شود که اندیشه امام جامعه را بفهمیم.
 وی در اردوی فعالین فرهنگی و مذهبی وفاق مرحله دانشگاهی حامیم ۲دانشگاه بیرجند اظهار داشت: مسلمان به معنای مسئول و تسلیم در برابر یک سلسله تعهدات و تکالیف است.
مسئول تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی ادامه داد: اگر احساس مسئولیت نمی کنید، مسلمان نیستید و این جمله بسیار مهم است و روی آن فکر کنید.
وی با بیان اینکه مهم ترین ویژگی که یک انسان باید داشته باشد، عمل صالح است، افزود: گاهی ایمان از روی تقلید به دست می آید و در قرآن کریم آمده که اگر انسان احساس تعهد نکند مومن نیست و ایمان بدون تعهد نمی شود.
 حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه گفت: کنار دل پاک، عمل پاک لازم است و تمام درد جامعه امروز ما همین است که خود را مسئول نمی دانیم و آن چیزی که به انسان هویت می دهد، مسئولیتش است.
 مسئول تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی عنوان کرد: مسئولیت و تعهد خود را باید پیدا کنیم که برای چه به این دنیا آمده ایم و همان مسیری که پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) طی کردند، کار و مسئولیت و تعهد ما مسلمانان است.
 وی با بیان اینکه برپایی نظام عادلانه، هدف تمام انبیای الهی بود، افزود: انبیای الهی به دنبال ساختن جامعه ای عادلانه بودند تا فقیر و غنی وجود نداشته باشد و دین خدا، همان برپایی عدالت در جامعه است.
 حجت الاسلام ابراهیمی عنوان کرد: مسلمانان که متعهد هستند، برپایی عدالت تعهد آنان است و اگر در مسیر برپایی نظام عادلانه تلاش و کوششی نکنیم مومن نخواهیم بود و باید عدالت را در سطح جامعه گسترش دهیم.
مسئول تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه گفتمان عدالت، وظیفه قشر جوان است، ادامه داد: امروز دانشجوی ما باید عدالت خواه و عدالت گستر باشد و بدانید تمام دین ما عدالت است.
 وی در ادامه گفت: برای برپایی عدالت در جامعه باید تخصصی کار کرد و کار عمقی و پژوهشی باید انجام شود و برای این موضوع ۱۲۴ هزار پیامبر به شهادت رسیدند و نظام عادلانه به پهنای برپایی حکومت الله بر کره زمین است.
 حجت الاسلام ابراهیمی تاکید کرد: امروز موظف هستیم که نظام اندیشه مقام معظم رهبری را درک کنیم و در دانشگاه گسترش دهیم و نظام عادلانه زمانی اجرا می شود که اندیشه امام جامعه را بفهمیم و درک کنیم و بدون این موضوع محقق نمی شود.
 مسئول تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در پایان گفت: هر کسی که این نظام اندیشه را فهمیده باشد برکات بسیاری برای نظام داشته است از جمله می توان به سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد.
حجت الاسلام جعفری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند با بیان اینکه به تعبیر امام صادق(ع) قلب انسان، حرم امن الهی است، گفت: اگر این حدیث و هدیه امام جعفرصادق علیه السلام را درزندگی خودپیاده کنیم و مورد توجه قرار دهیم هرگز فریب وانحراف نخواهیم خورد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند با بیان اینکه به یک مکان خاص که آثار خاص دارد، اطلاق حرم می شود، افزود: این تعبیر فقهی، عظمت آن را می رساند و خاص بودن ویژگی های آن را نشان می دهد.
وی در ادامه بیان کرد: در برخی از حرم ها دیدید که ایرانی، افغانستانی و پاکستانی و ... دست به دست هم برای دفاع آن پرداختند که حرم حضرت زینب(س) بود و گفتند که این حرم، خط قرمز ما است و جوانمردی خود را نشان دادند و با خون خود این مرز را حفظ کردند.
حجت الاسلام جعفری با اشاره به اینکه به قول سردار سلیمانی، ایران هم حرم است، افزود: اگر سوریه حفظ شد به برکت این حرم بود و ایران اقتضا دارد که به حفظ آن بپردازیم و برای حفظ آن همه ما باید سرمایه گذاری کنیم.
 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند در ادامه گفت: این حرم، حرمی نیست که خدای ناخواسته هر کس به نوعی آسیبی به آن وارد کند.
بازدید دانشجویان حاضر در این اردو از باغ و عمارت کلاه فرنگی کوشک از دیگر برنامه ها بود.

آخرین ویرایش۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲