در مراسم اختتامیه دوره توانمندی سازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی (حامیم) انجام شد؛

تجلیل از رئیس دانشگاه بیرجند

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۷:۲۸ کد : ۲۳۹۹۳ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۹۱۲
در مراسم اختتامیه دوره توانمندی‌سازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی (حامیم) از رئیس دانشگاه بیرجند به دلیل تلاش‌ها برای اجرای برنامه‌های طرح حامیم تجلیل شد.
تجلیل از رئیس دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، مراسم اختتامیه دوره توانمندی سازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی (حامیم) با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر کشور، سرپرست وزارت آموزش و پرورش، رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و شماری از استانداران برای تقدیر از فعالان دوره اول طرح دوره های توانمندسازی حلقه‌های میانی دانشجویان فعال فرهنگی اجتماعی (حامیم) (تابستان ۱۴۰۱) و رونمایی از پوستر دوره دوم طرح برگزار شد.
در این مراسم از رئیس دانشگاه بیرجند‌، رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی شیراز، خوارزمی، گیلان، علوم پزشکی ارومیه، حکیم سبزواری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، علوم پزشکی اصفهان و دانشگاه فرهنگیان به دلیل تلاش‌ها برای اجرای برنامه‌های طرح حامیم تجلیل به عمل آمد.
معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این مراسم ضمن اشاره به اهمیت و دلیل طراحی و اجرای طرح حامیم گفت: سال تحصیلی گذشته را پس از دو و نیم سال تعطیلی آموزش حضوری در دانشگاه ها آغاز کردیم. این وضع باعث شده بود ساختارها و نظام های فرهنگی دانشگاه ها متزلزل شوند و نگرانی هایی را از آغاز آموزش حضوری در دانشگاه ها پدید آوردند.
حجت‌الاسلام مهدی فاطمی پور ادامه داد: در فضایی وارد سال تحصیلی ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ شدیم که فاصله بین نسلی بین دانشجویان به وجود آمده بود. برخی رسوم و برنامه های دانشگاه آسیب خورده و برنامه های فرهنگی و تربیتی در دانشگاه برگزار نشده بودند.
وی افزود: در دور اول طرح حامیم با کمک رؤسای دانشگاه‌ها، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد، دانشگاه فرهنگیان و استانداران سراسر کشور، حدود ۵۰ رویداد بین یک تا دوهفته‌ای در سطح کشور برگزار شد.
در ادامه این مراسم از مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری شامل رئیس دفتر نهاد استانی آذربایجان شرقی، هرمزگان، کرمان، یزد و اصفهان تقدیر و مسئول دفتر نهاد دانشگاه فرهنگیان به عنوان مسئول نهاد شایسته تقدیر شناخته شد.
همچنین از معاونان وزیر علوم شامل معاون فرهنگی و اجتماعی و معاون مالی، اداری و منابع و معاونان وزیر بهداشت شامل معاون بهداشت و معاون فرهنگی و دانشجویی این وزارتخانه تقدیر شد. از زحمات نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، نماینده ولی فقیه در آستان آذربایجان شرقی و استاندار یزد، کردستان، اردبیل، سیستان و بلوچستان و کرمان نیز تجلیل به عمل آمد.

آخرین ویرایش۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲