انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه بیرجند و انجمن اقتصاد خراسان جنوبی

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۰ کد : ۲۳۷۶۸ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۷۶۸
تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه بیرجند و انجمن اقتصاد خراسان جنوبی روز شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ به امضای  دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند و دکتر مرتضی ذاکریان، مدیرکل امور اقتصادی و دارائی خراسان جنوبی رسید.
انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه بیرجند و انجمن اقتصاد خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، تفاهم نامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی بین دانشگاه بیرجند و انجمن اقتصاد استان خراسان جنوبی منعقد شد.
این تفاهم‌نامه همکاری در جهت تحقق اهداف و سیاستهای کلان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ایجاد زمینه‌های جلب همکاری و ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی و گسترش تحقیقات بنیادی، توسعه‌ای و کاربردی، و به منظور حمایت از ارتقای بهره‌وری و بازدهی صنایع و دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی از طریق سرمایه‌گذاری مناسب در بخش تحقیقات، و جهت ترغیب حضور هرچه بیشتر این دستگاه‌ها در توسعه فناوری و نیز به منظور تقویت ارتباط، همبستگی و تطابق میان فعالیتهای نظام آموزش عالی با نیازهای تحقیقاتی دستگاه‌های اجرایی و توسعه همکاری های مشترک از یک طرف و بهره‌گیری انجمن اقتصاد استان خراسان جنوبی از ظرفیت علمی و نخبگان دانشگاه بیرجند جهت توسعه فعالیت‌ها و ارتقاء سطح دانش و بهبود کیفیت مطالعات بنیادی و کاربردی خود منعقد شد.
دکتر لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به حضور 13300 دانشجو در دانشگاه گفت: دانشگاه بیرجند از نظر کمیت و کیفیت دانشجو در رده دانشگاه‌های سطح دو کشور و با توجه به امکانات آموزشی، پژوهشی، رفاهی و ورزشی جزء دانشگاه‌های توسعه یافته کشور محسوب می‌شود و در عرصه ارتباط و تعامل با جامعه موفق به انعقاد تفاهم نامه‌های متعدد با دستگاه‌ها شده است. دکتر لامعی ابراز امیدواری کرد این تفاهم منشأ خیر و برکت برای هر دو مجموعه استانی باشد.
همچنین دکتر ذاکریان، دانشگاه بیرجند را یکی از افتخارات شرق کشور برشمرد و ادامه داد: انجمن اقتصاد برای استفاده از ظرفیت نخبگانی ایجاد شده است. وی به لزوم مطالعات علمی در موضوعات استانی اشاره کرد و افزود: ظرفیت نخبگانی دانشگاه بیرجند می تواند به تصمیم گیران و دستگاه‌های اقتصادی استان مشاوره دهد.

آخرین ویرایش۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲