نشست هم اندیشی هیأت رئیسه دانشگاه بیرجند و سرپرست بنیاد نخبگان استان

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۴ کد : ۲۳۷۳۳ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۲۱۰۵
در نشست هم اندیشی هیأت رئیسه دانشگاه بیرجند و سرپرست بنیاد نخبگان با حضور رئیس دانشگاه بیرجند، معاونان آموزشی، پژوهشی و فرهنگی امروز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ در حوزه ریاست برگزار شد.
نشست هم اندیشی هیأت رئیسه دانشگاه بیرجند و سرپرست بنیاد نخبگان استان

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در این نشست دکتر احمد لامعی‌گیو، بر اهتمام ویژه دانشگاه بیرجند به عنوان دانشگاه معین استان در طرح‌های نخبگانی و ارتباط هرچه وثیق تر و تعامل هر چه قوی تر دانشگاه با بنیاد نخبگان تأکید کرد.
در این جلسه دکتر سیدجواد حسینی‌واشان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی  به اهمیت بهره مندی از ظرفیت بنیاد نخبگان در جذب هیأت علمی نخبگان، اهتمام دانشگاهیان به طرح های نخبگانی (شهید وزوایی، شهید احمدی روشن و شهید بهشتی)، بازدیدهای علمی و راهیان پیشرفت، و ارتقای فعالیت های کیفیت بخش آموزشی، تأکید کرد.
دکتر اکبرپور، معاون پژوهش، فناوی و نوآوری به همکاری بنیاد در برگزاری رویدادهای علمی تخصصی، تأسیس آزمایشگاه‌های مفاخر با کمک بنیاد، جذب دانشجوی فوق دکتری، و توجه بنیاد به حمایت از طرحهای اولویت دار و نیاز استان اشاره کرد.
توجه به پیوست فرهنگی فعالیت‌های علمی، حمایت از نخبگان فرهنگی، کارآفرینی و مهارت آموزی  بخشی از سخنان دکتر فرزانه‌پور، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند بود.
دکتر محمد مهدی ایزدخواه، سرپرست بنیاد نخبگان استان خراسان جنوبی با اشاره به اثربخشی نخبگان و رفع مشکل اشتغال نخبگان و طرح رصدبر طرح‌های ابتکاری اعضای هیأت علمی در راستای حل مسائل استان تأکید ویژه کرد. 
در ادامه دکتر ایزدخواه بر لزوم افزایش سهم علوم انسانی و تقویت هسته‌های مسأله محور در طرح شهید احمدی روشن، تکریم و الگوسازی مفاخر و اندیشمندان استان با میزبانی دانشگاه بیرجند پرداخت و افزود: طرح مرحوم کاظمی آشتیانی برای استادیاران جوان و پیمانی با سابقه کار کمتر از 3 سال فعال است.
همچنین وی با تأکید بر تقویت هیأت‌های اندیشه ورز با هدف حل مسائل استان، خروج نخبگان از رشد تک ساحتی، حمایت از انجمن‌های علمی و رویدادهای کارآفرینی، تدوین سند دانش بنیان شدن اقتصاد، بورسیه صنعتی دانشجویان مستعد در صنعت استان را از دیگر اقدامات و طرح‌های این بنیاد دانست.

آخرین ویرایش۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲