در دانشگاه بیرجند برگزار شد؛

جلسه هیأت اندیشه‌ورز استان خراسان جنوبی

۲۳ آبان ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۸ کد : ۲۱۰۳۳ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۱۶۰
جلسه هیأت اندیشه‌ورز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس دانشگاه بیرجند، معاون فرهنگی و اجتماعی و جمعی از مدیران، اعضای هیأت علمی و دانشجویان و فعالین فرهنگی دانشگاه، شامگاه یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ در سالن بشارت دانشگاه بیرجند برگزار شد.
جلسه هیأت اندیشه‌ورز استان خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در این جلسه علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی با اعلام اینکه شورای فرهنگ عمومی به دلیل اهمیت بسزایی که دارد ذیل شورای انقلاب فرهنگی تشکیل شد، گفت: سند بالادستی این شورا نقشه مهندسی فرهنگ کشور است. وی با اعلام اینکه در سال 92 این نقشه با 10 اولویت فرهنگی ابلاغ شده است بیان داشت: اولین مورد در این نقشه تقویت هویت ایرانی، اسلامی و انقلابی است. ایشان در ادامه افزود:  براساس فرمایش حضرت آقا(مدظله العالی) مهم ترین تهدید پیش روی انقلاب، رسانه ضد اخلاق غرب است. مهم‌ترین فرصت پیش روی نظام جوان مؤمن انقلابی است. مدیرکل ارشاد اسلامی تدوین نقشه مهندسی استان و رونمایی از سند جامع استان را بخشی از اقدامات شورای فرهنگ عمومی برشمرد و اظهار داشت: براساس اولویت‌های استان 9 کارگروه تخصصی تشکیل شده است. وی در بخش دیگری از سخنانش به اولویت‌های این اداره کل براساس فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد.
وی به کارهای زمین مانده در استان، شامل تقویم فرهنگی مدون استان، هفته فرهنگی، روز شهرستان و هویت بخشی، گردشگری مذهبی، مفاخر و ... اشاره کرد و از حاضران درخواست کرد پیشنهادات و نظرات خود را  به منظور برگزاری هفته فرهنگی استان و ... ارائه نمایند. وی همچنین ارتباط بین فعالین فرهنگی با دانشجویان را از دیگر برنامه‌های این اداره کل نامید.
همچنین در این نشست فرهنگی، دکتر حسین فرزانه‌پور، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند با خیرمقدم به میهمانان این نشست، به ارتباط بسیار مناسب دانشگاه بیرجند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اشاره کرد و گفت: شورای فرهنگ عمومی یکی از شوراهای مهم و بالادستی استان و متولی امور فرهنگی استان می‌باشد. شورای فرهنگ عمومی تصمیمات مهم و اساسی و تأثیرگذاری در حوزه‌های فرهنگی استان و بطور کلی کشور اتخاذ می‌گردد.
در این جلسه تعدادی از اساتید و دانشجویان به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

آخرین ویرایش۲۳ آبان ۱۴۰۱