همزمان با ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا انجام شد؛

گلباران و عطرافشانی مزار شهید گمنام دانشگاه بیرجند

۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۵:۲۰ کد : ۱۷۶۶۴ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۶۰۳
همزمان با ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا، مزار شهید گمنام دانشگاه بیرجند با حضور جمع کثیری از اعضای هیأت علمی، کارمندان، دانشجویان، مدیران و مسئولان عطرافشانـی و گلباران شد.
گلباران و عطرافشانی مزار شهید گمنام دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در این مراسم که امروز یکشنبه 22 اسفند روز بزرگداشت  پس از نماز جماعت ظهر و عصر در محل مسجد امام جعفرصادق(ع) و در جوار مزار شهید گمنام دانشگاه برگزار گردید، جمعی از اعضای هیأت علمی، کارمندان، مدیران، مسئولان و دانشجویان این دانشگاه با اهدای شاخه گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهیدان ادای احترام نمودند و با آرمانهای امام و شهیدان تجدید میثاق کردند.
تجدید میثاق دانشگاهیان دانشگاه بیرجند با آرمان های امام و شهیدان
حجت الاسلام محمدعلی جعفری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با سلام و درود به ارواح طیبه شهدا و روح ملکوتی امام راحل و سلامتی و توفیق برای خدمتگزاران انقلاب اسلامی خاصه مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) یاد و خاطره شهدای اسلام بویژه شهدای دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و شهدای حرم، امنیت و سلامت گرامی داشت و گفت: در این روز به دستور بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) بنیاد شهید تأسیس شد. وی با تأکید بر اینکه اگر کسی بخواهد مسیری را طی کند که به خدا منتهی شود باید جهاد، کوشش، پیگیری، ایثارگری و ... را همچون شهدا طی کند. شهدا مسیر را بدرستی و بهتر از عالمان و دانشمندان پیدا کردند. وی جمله ای را از مرحوم آیت الله بهجت نقل قول کرد و افزود:  ایشان فرموده‌اند"آنچه که می‌دانید به آن عمل کنید". حجت الاسلام جعفری روایتی از حضرت امام جعفرصادق(ع) نقل کرد ؛ هرکس عمل کند به آنچه که می‌داند خالق متعال به او عنایت می‌کند و به او منتقل می‌کند آنچه را که نمی‌داند. لذا شهدا ما در هر سطحی که قرار داشتند چون عامل به دانسته خود بودند خداوند نیز برترین‌ها را برای آنها رقم زد.  همگی ما در هر سطحی به آنچه که شهدا بدست آوردند غبطه می‌خوریم. شهدا وسیله افتخار مردم و کشور هستند و به فرمایش مقام معظم رهبری مظهر اقتدار ایران شهدا هستند و اقتدار و توان ما از شهدا است.

آخرین ویرایش۲۲ اسفند ۱۴۰۰