بازدید اعضای هیأت رئیسه دانشگاه از مجموعه آزمایشگاهی و کارگاهی و شرکت علم و فناوری پیتک آسا

۰۹ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۵ کد : ۱۷۴۷۸ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۸۵۷
اعضای هیأت رئیسه دانشگاه در حاشیه جلسه هیأت رئیسه امروز دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ از مجموعه آزمایشگاهی و کارگاهی و شرکت علم و فناوری پیتک آسا(تولید ماسک) بازدید کردند.
بازدید اعضای هیأت رئیسه دانشگاه از مجموعه آزمایشگاهی و کارگاهی و  شرکت علم و فناوری پیتک آسا

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر احمد لامعی‌گیو، سرپرست دانشگاه بیرجند با همراهی اعضای هیأت رئیسه و دکتر علی سعیدی رئیس گروه کارآفرینی و ارتباط با جامعه و صنعت از مجموعه آزمایشگاه مرکزی و شرکت علم و فناوری پیتک آسا(تولید ماسک) بازدید کردند.
شرکت علم و فناوری پیتک آسا که در تولید ماسک پزشکی فعالیت دارد علاوه بر دریافت مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت توانسته است از 30 بهمن 1400 پروانه ساخت وسیله پزشکی ( مشروط - یک ساله ) را از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مشهد کسب کند. دکتر سیدعلی میربزرگی، عضو هیأت علمی گروه آموزشی مهندسی مکانیک دانشگاه بیرجند و مدیر عامل شرکت علم و فناوری پیتک آسا  پس از یکسال انجام کار تحقیقاتی و مهندسی معکوس موفق به طراحی و ساخت دستگاه تولید ماسک سه‌لایه پزشکی شد. هم اکنون تولید انبوه ماسک سه لایه پزشکی با استفاده از این دستگاه در مجموعه آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه برای مصارف داروخانه ای، پزشکی یا عمومی آغاز شده است.

آخرین ویرایش۰۹ اسفند ۱۴۰۰