برگزاری جلسه بزرگداشت روز ملی بسیج اساتید، میلاد امام رضا(ع) و جشن حماسه حضور

۰۱ تیر ۱۴۰۰ | ۲۰:۲۵ کد : ۱۳۴۸۰ اخبار برگزیده اخبار دانشکده‌ها اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۳۰۷
جلسه بزرگداشت روز ملی بسیج اساتید، میلاد امام رضا(ع) و جشن حماسه حضور با حضور فرماندهی سپاه انصار الرضا (ع)، رؤسای دانشگاه‌های استان و مسئولین کانون‌ها و دفاتر بسیج اساتید و جمعی از اساتید بسیجی استان در محل تالار فرهنگ دانشگاه بیرجند برگزار شد.
برگزاری جلسه بزرگداشت روز ملی بسیج اساتید، میلاد امام رضا(ع) و جشن حماسه حضور

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در ابتدای این مراسم، دکتر احمد خامسان، رئیس دانشگاه بیرجند ضمن خیر مقدم به حضار و تبریک ایام به برخی از ویژگی‌های استاد بزرگ شهید چمران از جمله سخت کوشی، ساده زیستی و موقعیت شناسی اشاره نمود و  تأکید کرد؛ ما می‌بایست به تأسی از شهدا در ادامه مسیر انقلاب اسلامی و خط شهدا ثابت قدم باشیم و لحظه‌ای از مسیری که رفتیم پشیمان نیستیم و به آن افتخار می‌کنیم. 
در ادامه دکتر حسینی واشان رئیس سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی ضمن تقدیر و تشکر از حضور ارزشمند سردار قاسمی و رؤسای محترم دانشگاه‌ها و اساتید بسیجی به تبیین اهمیت حضور پرشور مردم در انتخابات ۱۴۰۰ و نقش آن در امنیت و ثبات منطقه‌ای پرداخت و بیان کرد؛ استان خراسان جنوبی به لحاظ برخورداری از امکانات دولتی در رتبه‌های پایین ملی قرار دارد و علیرغم محرومیت‌ها و کم برخورداری مردم خراسان جنوبی به لحاظ ولایتمداری در کشور زبانزد هستند و در انتخابات جاری با کسب رتبه اول کشوری در حضور پرشور این مهم را اثبات نمودند. وی گفت: با حضور مردم در این حماسه رئیس‌جمهور منتخب آیت الله دکتر رئیسی با نگاهی ویژه‌ای به استان خراسان جنوبی و فراهم نمودن زمینه‌های پیشرفت  و رفع کمبودها از جمله راه آهن، آب ‌شرب و اشتغال استان داشته باشند. 
در ادامه سردار قاسمی، فرمانده سپاه انصارالرضا یکی از مهمترین رسالت‌های دانشگاه را کادرسازی بیان نمود و ضمن بیان تربیت مدیران در دهه 60 ابراز داشت:  در دهه ۶۰ باتوجه به اینکه کمتر از دو سال از تشکیل و استقرار نظام جمهوری اسلامی گذشته بود اما با تربیت سریع طیف وسیعی از مدیران، هیچگونه مشکلی در عرصه مدیریتی کشور حتی علیرغم اینکه ترورهای کور دهه ۶۰ بسیاری از مدیران عالی رتبه و تراز اسلام را به شهادت رساندند رخ نداد.
سردار قاسمی افزود: امروز نیز می‌بایست دانشگاه‌ها در تربیت مدیران اسلامی به شکل تئوری و عملی پیش‌قدم باشند. مدیران تئوری به لحاظ نظریه پردازی خوب هستند ولی مرد میدان نیستند ولی وقتی مدیریت تئوری و عملی با هم آمیخته شود مدیر مرد میدان  مانند دکتر چمران، شهید سلیمانی، شهید فخری زاده‌ها، تهرانی‌مقدم و باکری تربیت می‌شوند‌. 
وی گفت: دکتر چمران شرایط بسیار مناسبی در آمریکا برای ادامه زندگی داشت ولی به این تشخیص می‌رسد که در شرایط فعلی می‌بایست به مصر و سپس لبنان رفته و در لبنان جنبش امل یک جنبش نظامی اسلامی را تشکیل دهد تا به کمک مردم بشتابد و سپس به ایران و با تشکیل نیروهای چریکی و انجام عملیات‌های ایذایی و جنگ نامنظم به حفاظت و حراست از مرزها و ملت ایران می‌شتابد. بنابراین اصل اساسی مدیریت اسلامی ایمان است، ایمان مخالف مقام پرستی و دنیا پرستی است بسیج اساتید وظیفه تربیت چنین نیروهای را دارد که با عشق و معرفت و سلاح ایمان و با تشکیل گروه‌های انقلابی و جهادی به دولت کمک و به مردم خدمت نمایند.
مولودی خوانی توسط ذاکر اهل بیت پایان بخش مراسم بود.

آخرین ویرایش۰۱ تیر ۱۴۰۰