راه‌اندازی سامانه علم‌سنجی دانشگاه بیرجند

۰۴ آبان ۱۳۹۹ | ۱۴:۱۵ کد : ۱۰۳۰۳ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۱۴۸
با هدف ارزیابی فعالیت‌های علمی و ترسیم نقشه علمی دانشگاه سامانه علم‌‌سنجی دانشگاه بیرجند راه‌اندازی شد.
راه‌اندازی سامانه علم‌سنجی دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر رضا شریعتی‌نسب مدیر امور پژوهشی دانشگاه با اعلام این خبر گفت: علم‌سنجی، یکی از رایج‌ترین روش‌های ارزیابی فعالیت‌های علمی می‌باشد. انتشار مداوم شاخص‌های علم سنجی که توصیف‌کننده کمی و کیفی پژوهش‌های انجام شده در دانشگاه است می‌تواند فاکتوری مفید و کارآمد برای مدیریت پژوهش و سیاستگذاری علمی و چگونگی تخصیص بودجه و امکانات باشد. همچنین می‌تواند به‌عنوان ابزاری مهم در ترسیم نقشه علمی دانشگاه به‌کار رود.
وی افزود: در این راستا به عنوان اولین گام، سامانه علم سنجی دانشگاه راه‌اندازی گردید. با استفاده از این سامانه همکاران می‌توانند اطلاعات دقیق‌تری از وضعیت علمی خود و دانشگاه داشته باشند. در گام بعد، با راه‌اندازی واحد علم سنجی ذیل معاونت پژوهشی امکان رصد و پایش علمی و هدفمند داده‌های به‌دست آمده از سامانه و سیاست‌گذاری‌های کلان مربوطه امکان‌پذیر خواهد شد.
تعداد کل مقالات نمایه شده در scopus و کل استنادات دریافتی در scopus ، ‌توزیع مقالات در چارک‌های مختلف، فهرست مقالات، مقالات برتر و هر اعضای هیات علمی بخش‌هایی از این سامانه را تشکیل می‌دهد.
شایان ذکر است؛ معاونت پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه و کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد در حال آماده‌سازی نسخه نهایی و رسمی این سامانه هستند که در هفته پژوهش راه‌اندازی خواهد شد.


علاقمندان از طریق آدرس
http://scimet.birjand.ac.ir/University.php?id=1
می‌توانند به سامانه علم‌سنجی دانشگاه بیرجند وارد شوند.

آخرین ویرایش۰۴ آبان ۱۳۹۹