دیدار حضرت آیت الله دین پرور مهمان ویژه همایش نهج البلاغه با نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۲:۵۵ کد : ۲۷۵۳۷ اخبار برگزیده معاونت اطلاعیه های مهم
تعداد بازدید:۷۰
آیت الله سید جمال الدین دین پرور مهمان ویژه همایش آزادی بیان از منظر نهج البلاغه و سیرۀ علوی که به میزبانی دانشگاه بیرجند برگزار می شود صبح روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به همراه هیئت رئیسه، جمعی از اعضای هیئت علمی و فعالان نهج البلاغه دانشگاه بیرجند به دیدار حضرت آیت الله عبادی، نماینده معزز ولی فقیه در استان خراسان جنوبی رفتند.

آیت الله دین پرور در دیدار با آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در استان افزود: ترویج نهج البلاغه کار عظیمی است که باید در جامعه گسترش دهیم چرا که نهج البلاغه سرمایه بزرگی است و هر جا وارد شود اثر خودش را می‌گذارد.

وی با اشاره به برگزاری همایش نهج البلاغه در دانشگاه بیرجند گفت: شهرستان بیرجند و دانشگاه بیرجند سال هاست برای گسترش فرهنگ نهج البلاغه فعالیت می‌کنند و برنامه‌های متنوعی ارائه می‌دهند.


رییس بنیاد بین المللی نهج البلاغه کشور با بیان اینکه اگر دانشگاه‌ها با فرهنگ نهج البلاغه آشنا شوند بسیاری از مسائل جامعه قابل حل و بررسی است افزود: دانشگاه بیرجند یکی از قطب‌های فرهنگی، علوی و مروج نهج البلاغه است و میتواند این فرهنگ را در سایر دانشگاه‌ها و استان‌ها گسترش دهد.


ایت الله دین پرور با اشاره به نام بردن از نهج البلاغه در سازمان ملل گفت: مطرح شدن نام نهج البلاغه در سازمان ملل، هشداری است که ما باید در جامعه خود، از این گنج گران بها بیشتر استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان هم گفت: نهج البلاغه برادر قرآن و ظاهر و باطن آن عمیق است.

آیت الله عبادی افزود: کشتار مردم غزه و فلسطین و ظلم به مسلمانان از نتایج پشت کردن برخی سران و ملت‌ها به فرهنگ علوی و نهج البلاغه است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه، بیش از هنر سخن باید از شیوه‌های عملی و اخلاقی و معنوی نهج البلاغه هم استفاده شود گفت: نهج البلاغه تفسیر قرآن است که عمل به آن بیداری جهانی را به دنبال دارد.

همایش نهج البلاغه 9 اردیبهشت ماه در دانشگاه بیرجند برگزار شد.

آخرین ویرایش۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳