آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره حرکت و هشتمین رویش درون دانشگاهی دانشگاه بیرجند

۱۱ خرداد ۱۴۰۲ | ۰۲:۰۸ کد : ۲۴۲۱۳ اخبار برگزیده معاونت اطلاعیه های مهم
تعداد بازدید:۲۲۵۵

آئین اختتامیه جشنواره رویش و حرکت دانشگاه بیرجند چهارشنبه 10 خردادماه در تالار ولایت دانشگاه برگزار گردید. این مراسم که با هدف معرفی برترین های جشنواره در دو بخش فرهنگی و علمی تدارک دیده شده بود با حضور پرشور دانشجویان دانشگاه مواجه شد. نمایش تصویری فعالیت ها و زحمات کارکنان در کنار دانشجویان، اجرای زنده موسیقی اصیل ایرانی و سخنرانی مسئولین از جمله برنامه های آئین اختتامیه بود که متن بیانات مسئولین، به اختصار چنین بود:

جشنواره حرکت و رویش یکی از فاخرترین برنامه های دانشگاه بیرجند

رئیس دانشگاه بیرجند آئین افتتاحیه جشنواره رویش و حرکت را از فاخرترین برنامه های این دانشگاه دانست. دکتر احمد لامعی گیو رئیس دانشگاه بیرجند در اختتامیه جشنواره رویش و حرکت ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) و با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) گفت: در دانشگاه بیرجند برای همه دانشجویان زمینه فعالیت فراهم است.

او افزود: دانشجویان علاقمند در انجمن ها و کانون ها مشغول به فعالیت هستند و بیش از ۵۰ انجمن دانشجویی در این دانشگاه فعالیت می کنند. لامعی گیو با اشاره به فعالیت کانون های دانشجویی گفت: ۲۸ کانون فرهنگی و هنری در این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند و تأکید شده است که انجمن های علمی، به انجمن های علمی فناور باید تبدیل شوند.

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به فعالیت ۹ کانون مذهبی در نگین آموزش عالی شرق کشور اظهار کرد: دانشگاه بیرجند به دنبال این است که به دانشگاه تمدن ساز و اسلامی تبدیل شود. او تصریح کرد: یکی از فاخرترین برنامه های دانشگاه بیرجند، افتتاحیه جشنواره های رویش و حرکت بود و دانشجویان در برگزاری آن نقش اساسی دارند و تمرین مدیریتی می کنند. لامعی گیو در پایان از معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، دانشجویان، هیئت علمی دانشگاه و دست اندرکاران جشنواره رویش و حرکت تشکر کرد.

اهتمام دانشگاه بیرجند برای تربیت نیروی انقلابی

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند گفت: دانشگاه بیرجند تلاش می کند تا نیروی انقلابی و در طراز انقلاب تربیت کند. دکتر فرزانه پور معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند در مراسم اختتامیه جشنواره های رویش و حرکت ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) و خیر مقدم به حاضران در جلسه گفت: شانزدهمین جشنواره حرکت و هشتمین جشنواره رویش با همکاری کانون ها و انجمن های دانشجویی به سرانجام رسیده است.

او افزود: اهتمام به امر دانشگاه تمدن ساز که بتواند پشتوانه ای برای نظام باشد مورد تأکید رهبری است و دانشگاه بیرجند تلاش خود را بر روی تربیت نیروی انقلابی و در تراز انقلاب متمرکز کرده است. فرزانه پور این جشنواره ها را فرصتی برای تبلور ایده های دانشجویان عنوان کرد و ادامه داد: در این جشنواره ها می توان تمرین مدیریت کرد تا افراد خود را محک بزنند. معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه جشنواره های رویش و حرکت فاخر هستند، گفت: در ۴۰ غرفه نمایشگاه، فعالیت های یک ساله دانشجویان به نمایش گذاشته شد و ۴ هزار نفر از آن بازدید کردند.

او خطاب به طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: دانشجویان دانشگاه بیرجند با وجود امکانات کم در حال ایثار هستند و رویدادی فاخر را آفریده اند و نیازمند کمک های مسئولین هستند و ما خواستار زیست بوم فرهنگی هستیم. دکتر فرزانه پور با اشاره به اینکه باید محلی وجود داشته باشد که در طول سال هم آثار دانشجویان به نمایش گذاشته شود، اظهار کرد: تمام دانشگاه ها چنین فضاهایی دارند و ما هم نیازمند آن هستیم و باید با کمک سایر دستگاه ها انجام شود. معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند خواستار احداث سالن اجتماعات شد و تصریح کرد: این دانشگاه بیش از ۱۳ هزار دانشجو، بیش از هزار استاد و کارمند ظرفیت بزرگی برای استان است که باید به آن توجه کرد و از آنجایی که فرهنگ جایگاه والایی در این استان دارد، باید به ساختمان معاونت فرهنگی دانشگاه نیز توجه کرد زیرا در حال حاضر در مکان نامناسبی قرار دارد. او گفت: مرکز حفظ میراث مکتوب نیز که مرکزی فرهنگی برای استان است می تواند آبروی شرق کشور باشد و امیدواریم استانداری مسئولین به احداث و تجهیز آن اهتمام ورزند و اساسنامه برای فعالیت این مرکز تصویب شده است.

تمرکز انجمن های علمی بر حل مشکلات استانی باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی از انجمن های علمی خواست تا تمرکز خود را روی حل مشکلات استانی قرار دهند. طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در اختتامیه جشنواره های رویش و حرکت که در دانشگاه بیرجند برگزار شد، با تقدیر از مسئولین دانشگاه بیرجند به دلیل برگزاری این جشنواره ها و تبریک میلاد امام رضا (ع) گفت: اعتبارات دانشگاه دولتی ملی است و از طریق وزارتخانه به دانشگاه می رسد.

او افزود: قسمتی دیگر از اعتبارات استان که به دست استاندار است نیز می تواند در این دانشگاه هزینه شود و قناعت استاندار خراسان جنوبی نیز پیگیر جذب اعتبارات مختلف است تا دانشجو بتواند به خوبی تحصیل کند. طالبی با اشاره به اینکه تاکنون بخشی از وظایف به درستی انجام نشده است، اظهار کرد: پیگیر حل مشکلات هستیم و پیشرفت های خوبی حاصل شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت انجمن های علمی دانشجویی گفت: زمانی در انرژی هسته ای عقب بودیم و دانشجویان با تلاش خود توانستند ایران را به قدرت های جهانی تبدیل کنند. او گفت: در زمینه های صنعتی و نظامی نیز ایران حرفی برای گفتن دارد و اگر کاری انجام شده است، به همت دانشجویان و فعالیت آن ها بوده است. طالبی با بیان اینکه انجمن های علمی دانشجویی تمرکز خود را روی حل مشکلات استانی قرار دهند، تصریح کرد: دانشجویان و اساتید دستگاه هایی را ساخته اند که به کمک بخش های مختلف از جمله صنعت آمده است و یکی از این نمونه ها، دستگاه های ساخته شده در صنعت تایر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: هم افزایی مسئولین دانشگاهی و دانشجویان می تواند بسیار راهگشا باشد و کانون های فرهنگی و هنری نیز باید مشکلات را در این حوزه ها احصا کنند و راهکار ارائه دهند. او با اشاره به ظرفیت های عظیم کشاورزی در استان و وجود محصولات راهبردی گفت: به دنبال صنایع تبدیلی هستیم و دانشجویان حوزه کشاورزی به کمک مسئولین بیایند تا در حوزه صنایع تبدیلی کارهای خوبی انجام شود. طالبی به شعار سال اشاره کرد و گفت: از طرح های دانشجویان استقبال می کنیم و امیدواریم با همکاری، مشکلات موجود حل شود.

باید چشم انداز فرهنگی ایران را آنطور که شایسته است ترسیم کنیم

محمدی مدیر امور فرهنگی دانشگاه بیرجند در اختتامیه جشنواره های رویش و حرکت با دستمریزاد به دانشجویان حاضر در جشنواره گفت: از ریاست دانشگاه که خود سابقه کار فرهنگی دارند تشکر می کنم که یاریگر معاونت فرهنگی در برگزاری این جشنواره ها بودند. او افزود: امیدواریم بهسازی فضای معاونت فرهنگی دانشگاه به خوبی انجام شود تا گسترش فعالیت های فرهنگی را شاهد باشیم و بتوانیم خدمت بیشتری انجام دهیم. محمدی اظهار کرد: جشنواره حرکت و رویش با یاری خداوند متعال به خوبی برگزار شد تا چرخ برنامه های فرهنگی و مذهبی به چرخش در آید. مدیر امور فرهنگی دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه هیأت داوران جشنواره ها به خوبی ارزیابی آثار را به عهده داشته اند، تصریح کرد: توانایی همکاری با یکدیگر و مدیریت امور، تولید اثر فرهنگی و هنری و پژوهشی مرتبط با بخش های فرهنگی، ارتباط با مسئولین، ارائه طرح های خلاقانه و کاربردی، بسترسازی برای کاربردی کردن فعالیت ها و انجامیدن آن به کارآفرینی و ارتباط با سازمان ها را از جمله شاخصه های ارزیابی از سوی داوران بوده است. او گفت: زیبایی غرفه، طراحی و میزان بازدید، بسترسازی برای تولید محتوای مرتبط با فرهنگ بومی، تقویت فعالیت های بین رشته ای از دیگر شاخصه های ارزیابی بوده است. محمدی با اشاره به اینکه باید چشم انداز فرهنگی ایران را آنطور که شایسته است ترسیم کنیم، تصریح کرد: جوشش ها و حرکت های رخ داده جز با همکاری همه عناصر ممکن نبوده است.

در بخش پایانی، انجمن های علمی و کانون های فرهنگی برگزیده راه یافته به مرحلۀ کشوری معرفی شدند و از دبیران انجمن ها-کانون ها و دانشجویان فعال عرصه علم و فرهنگ تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

آخرین ویرایش۱۱ خرداد ۱۴۰۲