نشست بررسی نقش رزمندگان خراسان جنوبی در فتح خرمشهر برگزار شد

۱۰ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۵ کد : ۲۴۱۹۶ اخبار برگزیده معاونت اطلاعیه های مهم
تعداد بازدید:۱۱۲۴

معاونت فرهنگی واجتماعی با همکاری مدیریت برنامه، بودجه و تحول اداری، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی و کانون حماسه و دفاع مقدس نشست بررسی نقش رزمندگان خراسان جنوبی در فتح خرمشهر را با حضور دکتر علی اصغر قنبری، بازنشسته دانشگاه جامع امام خمینی (ره) و امیر علی فرشاد، سرتیپ بازنشسته ارتش در روز سه شنبه 9 خردادماه برگزار کرد.

 

در این نشست که با حضور جمعی از کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه در محل تالار فرهنگ دانشگاه برگزار گردید، امیر علی فرشاد به بیان اهمیت عملیات بیت المقدس پرداخت و نکاتی را پیرامون ایفای نقش رزمندگان خراسان جنوبی به ویژه ارتش بیان نمود.

در ادامه، دکتر علی اصغر قنبری نقش آفرینی گردان های تیپ 21 امام رضا علیه السلام به ویژه گردان ابوذر استان خراسان جنوبی را در عملیات بیت المقدس تشریح نمود. در همین راستا به معرفی مختصر فرمانده  گردان ابوذر شهید رجبعلی آهنی پرداخت و افزود گردان ابوذر که متشکل از رزمندگان خراسانی جنوبی بود، به عنوان گردان خط شکن شناحته می شد که در عملیات بیت المقدس با عبور از مرکز ثقل نیروهای دشمن از عرض رودخانه کرخه کور زیر رگبار گلوله عبور کردند. ایشان ضمن روایت جزئیات عملیات و نحوه شکسته شدن خط دفاعی دشمن به رشادت های رزمندگان خراسان جنوبی به ویژه شهید آهنی اشاره کرد.

در پایان نیز با بیان اینکه یکی از گردان های مؤثر در جریان آزادسازی خرمشهر، گردان مالک اشتر به فرماندهی شهید محمدحسن فایده بوده تأکید نمود ک گردان های تیپ 21 امام رضا (ع) خصوصاً گردان ابوذر با فتخ کرخه کور توانستند با عملیات در مستحکم ترین خطوط دشمن بخش زیادی از نیرو و تجهیزات دشمن را نابود کنند و زمینه عملیات اصلی آزادسازی خرمشهر فراهم شود.

آخرین ویرایش۱۰ خرداد ۱۴۰۲