اعزام دانشجویان بین الملل دانشگاه بیرجند به اردوی زیارتی سیاحتی مشهد مقدس- نیشابور به مناسبت دهه کرامت

تعداد بازدید:۱۳۴۷

 

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند با همت کانون فرهنگی هنری دهکده (دانشجویان بین الملل افغانستانی دانشگاه) اردوی 2 روزه زیارتی- سیاحتی به مقصد مشهد مقدس و نیشابور را در تاریـخ چهارشــنبه 3 خردادماه لغایت 5 خرداد برگزار کرد. در این اردو، دانشجویان ضمن زیارت مرقد مطهر رضوی، از اماکن تاریخی و فرهنگی مشهد مقدس از جمله آرامگاه فردوسی و... بازدید نمودند.

دانشـگاه بیرجند، نگین خردورزی شـرق کشور با بیش از 12هزار دانشجوی فعال و در حال تحصیل و سابقه بیش از 45 سال ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، در راسـتای تحقق سـند دانشـگاه اسلامی و بـا شـعار جامعه محوری، مهارت آموزی و کارآفرینی، می کوشد ضـمن فراهم کردن زمینه هـای شور و نشـاط علمی، به ارتقای ســطـح امیـد در جامعه اثرگـذار باشـد.

به همین منظور و در راسـتای توجه ویژه به همسایگان شـرقی به ویژه کشور دوست و هم فرهنگ افغانستان و نظر به لزوم پاسداشت زبان و ادب فارسـی و فرهنـگ پربار و غنی ایران اسلامی،دانشـگاه بیرجند حدود 600 دانشـجوی بین الملل جذب کرده است که سـفیران فرهنگی جمهوری اسلامی در کشورهـای خـود خواهنـد بود، یکی از این برنـامه هـا، به اسـتناد بنـد شـماره 10 مصوبـۀ شورای فرهنگی و اجتمـاعی دانشـــگاه مورخ1401/9/15 و به درخواست کانون فرهنگی- هنری دهکده (دانشــجویان بین الملل افغانسـتانی دانشـگاه بیرجند) اردوی زیارتی- فرهنگی به مقصد مشهد و نیشـابور بوده است.

آخرین ویرایش۰۶ خرداد ۱۴۰۲