برگزاری وبینار آموزشی «نجات یک زندگی: پیشگیری از رفتارهای خودآسیب‌رسان در دانشجویان» ویژه اساتید

۰۶ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۰:۴۰ کد : ۲۲۹۰۴ اخبار
تعداد بازدید:۹۵۸

وبینار آموزشی «نجات یک زندگی: پیشگیری از رفتارهای خودآسیب‌رسان در دانشجویان» ویژه اعضای هیات علمی و مدرسان مدعو دانشگاه‌های سراسر با تدریس خانم دکتر مرجان فتحی، دکتری روان‌شناسی سلامت، عضو جمعیت علمی پیشگیری از خودکشی ایران، نماینده ایران در سازمان جهانی پیشگیری از خودکشی، روز چهارشنبه 3 اسفند ماه 1401 به همت مرکز مشاوره و توانمندسازی، به مدت 2 ساعت در سامانه الوکام برگزار گردید.

دکتر فتحی با مقدمه‌ای در ارتباط با رفتارهای خودآسیب‌رسان وبینار را شروع کردند. سپس به نظریات مختلف و پژوهش‌های داخلی و خارجی در رابطه با رفتارهای خودآسیب‌رسان پرداخته شد. در ادامه ایشان توضیحاتی در ارتباط با عوامل محافظت‌کننده فردی، اجتماعی، فرهنگی و محیطی از جمله داشتن مهارت‌های مقابله موثر و حل مسئله، شاغل بودن، احساس قوی هویت فرهنگی، داشتن احساس مسئولیت در خانواده، دسترسی به خدمات و مراقبت‌های بهداشت روان و غیره و همچنین به بررسی عوامل خطرساز به ویژه اختلالات روان‌پزشکی پرداختند.

در بخش دوم وبینار، آمارهای جهانی و کشوری، روند شیوع رفتارهای خودآسیب رسان در جهان، کشور و در بین جمعیت دانشجویی مورد بررسی قرار گرفت. در انتها، دکتر فتحی به طور مفصل برنامه بتا با عنوان یک سؤال بپرسید یک زندگی را نجات دهید! شامل سه مهارت بپرس، ترغیب کن و ارجاع بده را به اساتید آموزش دادند.

آخرین ویرایش۰۶ اسفند ۱۴۰۱

نظر شما :