با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، جلسه کمیته آموزش، پژوهش و اسناد دفاع مقدس برگزار شد

۲۹ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۱ کد : ۱۹۱۴۶ اخبار
تعداد بازدید:۶۸۱
با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، جلسه کمیته آموزش، پژوهش و اسناد دفاع مقدس برگزار شد

به گزارش معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، جلسه هماهنگی و برنامه ریزی در خصوص دانشنامه استانی دفاع مقدس و ازسرگیری مجدد فعالیت کمیته آموزش، پژوهش و اسناد دفاع مقدس روز یکشنبه، 29 خردادماه در محل اتاق جلسات معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه که با حضور دکتر حسین فرزانه پور، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، دکتر رضا شریعتی نسب، مدیر امور پژوهشی دانشگاه، دکتر حامد نوروزی رئیس شورای علمی دانشنامه و نمایندگان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان برگزار شد، ضمن ارائه گزارش فعالیتهای انجام شده، اولویتها و برنامه های پیش رو بر اساس شرح وظایف شورا، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پیگیری تهیه و تدوین مقالات دانشنامه استانی دفاع مقدس و تأکید بر تسریع روند تدوین این دانشنامه، چاپ و تألیف کتابهای پژوهشی در حوزه دفاع مقدس، تدوین مقالات علمی- پژوهشی، پیگیری ایجاد رشته های تحصیلی جغرافیای دفاع مقدس و روانشناسی دفاع مقدس، برگزاری کارگاههای تبیینی و آموزشی در حوزه دفاع مقدس، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتابهای دفاع مقدس، ایجاد تسهیلات و مشوق های لازم در حوزه پژوهشی برای جلب مشارکت و همکاری پژوهشگران در حوزه دفاع مقدس، حمایت از پایان‌ نامه های دانشجویی در حوزه دفاع مقدس و اطلاع رسانی طرح جایگزین خدمت سربازی برای دانشجویان پژوهشگر کارشناسی ارشد و دکتری فعال در حوزه دفاع مقدس، از جمله مواردی بود که در این جلسه، مطرح شد. در این نشست همچنین دغدغه‌ها و مشکلات پیش روی پژوهشگران و محققان حوزه دفاع مقدس، مطرح و در خصوص راهکارهای حل این مشکلات، بررسی و تبادل نظر صورت پذیرفت. در این راستا مقرر گردید دغدغه‌ها و مشکلات آئین‌نامه‌های موجود، برای پیگیری و تغییرات لازم در آئین‌نامه‌ها به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس منعکس شود.

آخرین ویرایش۲۹ خرداد ۱۴۰۱