مراسم گرامیداشت هفته بسیج با سخنرانی جناب سرهنگ قنبری در دانشگاه بیرجند برگزار شد.

۰۵ آذر ۱۴۰۰ | ۰۹:۲۹ کد : ۱۵۷۳۶ اخبار برگزیده معاونت
تعداد بازدید:۲۲۳۴
مراسم گرامیداشت هفته بسیج با سخنرانی جناب سرهنگ قنبری در دانشگاه بیرجند برگزار شد.

به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و بسیج اساتید و کارکنان دانشگاه و مشارکت مدیریت برنامه، بودجه و تحول اداری دانشگاه، نشست فرهنگی به مناسبت "هفته بسیج" با سخنرانی جناب سرهنگ قنبری، دکترای علوم سیاسی و استاد دانشگاه امام حسین (ع)، ظهر چهارشنبه 3 آذر ماه 1400در دانشگاه بیرجند برگزار شد.
در ابتدای جلسه، آقای دکتر زنگوئی ضمن تقدیر از آقای دکتر قنبری بدلیل حضور طولانی در جبهه های جنگ و تلاش و موفقیت در علم و پژوهش و دیگر فعالیت ها، درخصوص موضوع بسیج و پاسداری از انقلاب اسلامی سخنانی را ارائه کردند.
دکتر قنبری در بخشی از سخنان خود گفت: انقلاب اسلامی به پشتوانه مردم به اهداف و آرمان های انسانی خود خواهد رسید و در مقابل فریب کاری دشمنان، خدا کفایت خواهد کرد. همانگونه که بسیجیان در انقلاب اسلامی ایثار و ایمان را به منصه ظهور رساندند و بعد از آن هم، در همه عرصه ها برای حفظ ارزش ها پیشرو و فعال بودند. دکتر قنبری برای این گفته به آیه 5 سوره قصص اشاره داشت که می فرماید:
وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ 
و ما می خواستیم به آنان که در آن سرزمین به ناتوانی و زبونی گرفته شده بودند، نعمت های با ارزش دهیم، و آنان را پیشوایان مردم و وارثان [اموال، ثروت ها و سرزمین های فرعونیان] گردانیم.
و آیه 64 سوره انفال:
یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ حَسْبُکَ اللَّهُ وَمَنِ اتَّبَعَکَ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ ﴿۶۴﴾
ای پیامبر! خدا و مؤمنانی که از تو پیروی می کنند [از نظر حمایت و پشتیبانی] برای تو بس است.

وی با اشاره به این که بسیج، سیاسی و جناحی نیست گفت: لازم است هم اکنون در حفظ و تربیت نیروهای کارآمد بسیجی مانند گذشته فعال باشیم. امروزه باید به کیفیت تفکر بسیجی اندیشید و در بین دانشجویان و آحاد مردم این تفکر صحیح را تبیین کرد. در قشرهای مختلف از جمله سازمان ها و ادارات، افراد بسیجی وجود دارند اما شاید همه تفکر بسیجی نداشته باشند. لازم است بحث ایمان و عمل تقویت شود و تفکر بسیجی عملیاتی شود و به درستی در بین مردم و دانشجویان معرفی گردد.
این پژوهشگر دفاع مقدس گفت: فرهنگ و تفکر بسیجی یعنی آن مجموعه معرفت ها و روش هایی که می تواند مجموعه های عظیم انسانی را در ملت به وجود آورد. خاصیت تفکر بسیجی، تربیت مردم در جهت رسیدن به ارزش های اسلامی و حرکت در مسیر مستقیم الهی است. بسیج می تواند بهترین مسیر تقرب الهی باشد چون شهدا با خون خود این موضوع را ثابت و جاده را برای ما هموار کرده اند.
سرهنگ قنبری با تأکید بر جهاد در اسلام افزود: امروزه جهاد علمی ارزش فراوانی دارد و در این راه باید تربیت دانشجو و بالابردن ارزش های انسانی او اولویت داشته باشد.

آخرین ویرایش۰۵ آذر ۱۴۰۰