قرارگیری نام دو پژوهشگر دانشگاه بیرجند در جمع پژوهشگران ایرانی پراستناد علوم انسانی

۲۹ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۲:۲۸ کد : ۲۳۴۸۷ اخبار برگزیده اخبار دانشکده‌ها
تعداد بازدید:۹۵۳۰
براساس اعلام مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC) نام ۲ پژوهشگر دانشگاه بیرجند، دکتر احمد خامسان، عضو هیأت علمی گروه روانشناسی و محمد اصغر امیری فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی در جمع ۳۳۳ پژوهشگر ایرانی پراستناد قرار گرفت.
قرارگیری نام دو پژوهشگر دانشگاه بیرجند در جمع پژوهشگران ایرانی پراستناد علوم انسانی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، براساس اعلام مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC)،  از دانشگاه بیرجند دکتر احمد خامسان، عضو هیأت علمی گروه روانشناسی و محمد اصغر امیری فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی دانشگاه بیرجند به عنوان پژوهشگران پراستناد معرفی شدند.
مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC)، به طور سالانه با اتکاء به منابع اطلاعاتی و پایگاه‌های داده خود اقدام به شناسایی پژوهشگران پر استناد علوم انسانی، علوم اجتماعی و هنر می‌کند که در این گزارش، پژوهشگران پر استناد در بازه زمانی ۱۰ ساله (۱۳۹۹-۱۳۹۰) معرفی شده‌اند.
رئیس مؤسسه ISC افزود: این تحلیل با شناسایی فهرستی از پراستنادترین نویسندگان در هر حوزه با استفاده از روش‌های نرم افزاری آغاز می‌شود. در مرحله بعد، ابهام زدایی و یکدست‌سازی این فهرست که منجر به شناسایی افراد متعدد با نام یکسان یا افراد یکسان با نام‌های متنوع می‌شود انجام می‌پذیرد.
پژوهشگران در هر حوزه بر حسب تعداد استنادهایی که دریافت کرده‌اند، مرتب سازی و سپس پژوهشگران پر استناد بر اساس حدود آستانه استنادی (Threshold) به عنوان نخبگان علمی گستره علوم انسانی و اجتماعی و هنر در نظر گرفته می‌شوند. معیار انتخاب پژوهشگران در این فهرست، تعداد استنادهای صورت گرفته به تولیدات علمی آنها است.
براین اساس تعداد ۳۳۳ نفر پژوهشگر برتر در گستره علوم انسانی و اجتماعی و هنر توسط مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) شناسایی و در ۱۶ حوزه موضوعی علوم انسانی و اجتماعی و هنر دسته بندی شده‌اند.
روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، کسب این موفقیت ارزشمند را به این پژوهشگران و خانواده بزرگ دانشگاه بیرجند تبریک عرض می‌نماید.


لینک دانلود فایل
آخرین ویرایش۳۰ فروردین ۱۴۰۲